tirsdag 28. desember 2010

Hermione!

Yup. Jeg er fan. Av Harry Potter.
Jeg har også vært lueløs i lange tider. Gjorde et forsøk på å strikke en til meg selv i fjor, men jeg gjorde så mange feil at den ble parkert. Så i år da vinteren dukket opp to måneder for idlig med bitende kulde, bestemte jeg meg for at nå jeg ha en lue. Hoj og vanskelig det var å finne et mønster jeg likte! Så kom jeg tilfeldigvis over Hermione's Cable & Eylet fra Harry Potter og Halvblodsprinsen. Jeg var solgt...

Bilder av plagget i bruk er jo den beste måten å vise frem plagg på. Men huff, internett er jo så skumle greier, så ansiktet vender jeg andre veien. Nå er det jo også slik at jeg seriøst må lære meg å ta bilder! Får jo omtrent aldri frem riktig farge. Såeh, denne lua er egentlig støvblå (blågrå). Så for å få den riktige fargen, forestill deg en mellomting mellom disse to bildene. (Ja, det er samme lua...)
Lua er strikket i det nye Lima garnet fra Drops. Jeg synes egentlig det var et godt garn å strikke med. Og bra er det, for jeg har kjøpt en hel pose. Oppfatter garnet som litt pose og sekk - ull og alpakka. Jeg liker Alpakka, men synes ikke det er så godt å strikke med. Så, blanding er supert for meg.

Å jo, jeg gjorde selvsagt litt om på mønsteret. Ikke med vilje denne gangen, men jeg synes i grunn det var en forbedring. Hell i uhell. Forskjellen? kortere "fletter" og dermed flere mønsterrapporter.

Mønster: Hermione
Garn: Lima
Garnmengde: 82 g
Pinne nr: 3 og 3,5
Farge: 6235

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!