tirsdag 22. mars 2011

Marius - seleskjørt

Juhu! Mitt første Mariusprosjekt! Jeg har lenge hatt dilla på mønsteret, men det kan man liksom ikke si så høyt før man faktisk har strikket av det! Ok, jeg kan nok ikke helt påberope meg å være Marius-gal med kun et prosjekt bak meg. Pytt pytt, nå vet jeg da at jeg kan. Flere Marius'er kommer nok. Hva med en selekjole til meg? Det har jeg skikkelig lyst på! Vi får se om jeg tør å gå på et så stort prosjekt?


Jeg har som vanlig ikke evnet å følge mønsteret helt. Mønsteret til denne er i Smart, jeg valgte å strikke den i babyull-tykkelse. Smart blir litt for varmt vår og høst, samt at jeg synes denne typen mønster er vesentlig penere i tynt garn. Jeg slang også på sikk sakk-borden øverst. Denne har Sandnes-folka tatt ut av selekjolemønsteret. Jeg synes den hører med selv om mønsteret er "oppned"


Valgte videre å sy knappene på selene, fremfor på forstykket. På den måten kan jeg strikke litt lengre seler og flytte knappene etterhvert som snuppa vokser.
Hva mer? Å jo, heklet kant rundt. Det skulle vært oppstrikket kant.


Ikke helt jevnt, men dette tror jeg er det jevneste jeg har strikket slikt mønster, så jeg er superfornøyd!

Mønster: Marius seleskjørt fra Sandnes "til fjells 0913"
Garn: Gjestal babyull
Garnmengde: 78
Pinne nr: 2,5 og 3
Størrelse: 1 år
.

1 kommentar:

  1. Wow, supertfint! Jeg er imponert over hvor jevnt du har fått det til.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!