lørdag 20. august 2011

Kjole med puffermer

Stilen med litt puffede ermer fra 50-tallet (?) synes jeg gjør seg veldig godt på små jenter. Det finnes flere plagg ute i butikken, men skuffende få strikkeoppskrifter.
Så da har jeg blitt pent nødt til å prøve meg frem selv. Fikk noen tips og litt inspirasjon fra min bestemors gamle strikkehefter.


Jeg har skrevet ned hva jeg har gjort, og strikket en til. Planen er å legge ut oppskriften etterhvert, så kan den som våger prøve seg.


Blomsten er heklet etter oppskrift fra boken "100 blomster - strikking og hekling" som jeg var så heldig å vinne i en blogcandy hos Bekkisheklerier

Mønster: eget
Garn: Drops Karisma
Garnmengde: 296g
Pinne nr. 3 og 3,5
Str. 4 år

8 kommentarer:

  1. Wow! Superfin!! Puffermer er skikkelig søtt på småjenter. Så flink du har vært!

    SvarSlett
  2. Den var rå nydelig! Skulle gjerne ha had en sånn i voksen str. å jeg da..

    SvarSlett
  3. Kjempesøt kjole! Håper du legger ut oppskrift etter hvert, for denne kunne jeg godt tenke meg å strikke! Den hekla blomsten passa perfekt, fikk liksom et litt japansk preg.

    SvarSlett
  4. Knallfin. Synes du er kjempeflink som klarer å komponere noe slikt helt av deg selv.

    SvarSlett
  5. Kjempesøt med puffermer! Det gjør seg absolutt som en liten feminin detalj.

    SvarSlett
  6. Håper denne opskriften kommer ...SUPERFIN

    SvarSlett
  7. Har du lagt ut oppskriften? Lekker kjole!!

    SvarSlett
  8. Hei har du lagt ut oppskriften?

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!