mandag 5. september 2011

Helikopter

Den lille, store gutten min fylte tre år for en drøy uke siden. På selve dagen fant jeg ut at jeg ville gi han en heklet leke. Noe annet gikk rett og slett ikke - tenk om han ikke fikk noe hjemmelaget! Motivasjonen min var nok mer at jeg ikke hadde lyst til å jobbe med masteroppgaven den dagen. Men pytt sann, grunnen er vel ikke relevant eller?

Det er litt med et halvt hjerte jeg viser frem denne. Jeg er definitivt ikke fornøyd - oppskriften jeg fant viste seg å være veiledende. Hekleimprovisasjon er ikke min sterke side. Dette var siste gangen jeg ikke finleser en oppskrift før start. Samme hvor dårlig tid jeg har. Nå er det vel det samme hva jeg synes om estetikken - mottaker ble veldig glad. Helly, som jeg inne i hodet mitt benevner helikopteret, har flyttet inn i sengen hans.

Det grønne som kan skimtes er et forsøk på øyer. Neste gang blir det nok slike ferdige knappeøyer;)


Mønster: ikke verdt å linke til...
Garn: Drops Cotton Light
Heklenål: 4,5
Fyll: vatt

1 kommentar:

  1. Synes det var et sjarmerende lite helikopter, jeg! Er uansett mektig imponert over dere som får til å hekle sånne fine ting!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!