fredag 30. september 2011

Mosters babystrømper til dagens ettåring

Ja da er altså dagen her. Famliens yngste er blitt ett år! Det er da virkelig ikke så lenge siden jeg satt her med stor mage og strikket i vei til mageboeren?
Jo, det er visst det <3


Her er strømpene i bruk rett før middag. Benytter anledningen til samtidig å skryte av Tripp Trapp-stolen. Den brkte jeg som liten. Mannen har pusset vekk all den gamle lakken og jeg har malt den. Jeg synes den ble veldig fin! *Klapper oss selv på skulderen og takker mor for stolen*

Det kan skimtes at hun har på seg en bleiebukse jeg strikket i vinter.


Slik ser de altså ut liggende. Må skyte inn at passformen er genial, virkelig! vi har kun testet de i bruk i en liten time, men de skled IKKE av! Juhu!

Jeg har endret oppskriften noe, for å få den til å passe min ettåring. Originaloppskriften er for tynt gar, str 4-12 mnd. Jeg strikket med litt tykkere garn og pinner. Jeg har faktisk færre antall riller enn oppskriften tilsier. Jeg målte mottaker og telte riller deretter. Fellingene er også gjort noe tidligere.


Mønster: Mosters babystrømper, Nøstebarnboka
Garn: rester av Dale Falk og Drops Karisma. vent - tærne er Drops Lima
Garnmengde: 74g
Pinne nr: 3.5
Str: 22-ish

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen til sokkens eier!

    SvarSlett
  2. åh...tror jeg må kjøpe den boka altå!

    SvarSlett
  3. Så fine! Sokker er enda skumle!! Men når jeg er så tøff så skal jeg helt klart strikke sånne ! :D

    SvarSlett
  4. Gratulerer på etterskudd - og kjempefine sokker! Hvis de er den typen som ikke sklir av, tror jeg at jeg også må prøve meg på sånne! ;)

    SvarSlett
  5. Gratulere med ettåring! Var innom for å se hvor store du hadde laget dem og om du hadde brukt flere riller.. men ser nå at du har brukt et annet garn enn i oppskriften og færre. Holder på med et par til min på 13 mnd og får vell bare måle på foten etterhvert. Fine blir de vertfall. Takk til deg og monstermønster merete for inspirasjon :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!