mandag 1. november 2010

Heklet vognteppe

Da jeg var i permisjon med storebror, gikk jeg rundt og var misunnelig på alle disse heldige og flinke mammaene som hadde et heklet teppe av bestemorsruter som vognteppe. Jeg innså da at jeg ikke ville rekke å få et slikt ferdig før gutten flyttet ut av vogna. Så da det flyttet en mageboer inn i magen i vinter, så tenkte jeg at denne gangen, denne gangen skal ikke jeg være noe dårligere!
Jeg tok fatt på teppe ganske tidlig, men det gikk trått. Hadde jo så mange andre strikkeprosjekter gående. Og jeg synes det er morsommere å strikke enn å hekle. Men så leste jeg et innlegg av Komadyret før sommeren, hvor hun mente det gikk å hekle mens man ammet. Supert, tenkte jeg. Det må jo prøves. Og nå kan jeg rapportere om det går helt fint, det! Så her blir det nok flere hekleprosjekter å vise frem etterhvert. Er allerede godt i gang med et slags sjal...
Ja, jeg ser at denne bildecollagen ikke ble spesielt vellykket. Teppet ble også litt skakt, men jeg er nybegynner på begge områder, så jeg snur øynene andre veien og forventer at jeg mirakuløst gjør det bedre neste gang!
Dette er forøvrig det første flate jeg hekler. Har tidligere heklet et par leker til storebror. Så med andre ord: jeg er veldig fornøyd med mitt skakke teppe, jeg!

Mønster: bestemorsruter
Garn: Gjestal Babyull
Garnmengde: 212g
Heklenål: 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!