tirsdag 23. november 2010

Babykåpe i alpakka

Dette er mitt første prosjekt i ren alpakka, jeg er i grunn ganske fornøyd med garnet på tross av at det jo oppfører seg ganske annerledes. Plagget blir liksom liggende i en haug og krøller seg lett. Det ser vesentlig bedre ut på jenta enn når det ligger eller i en haug. Kanskje ikke så rart? Nei, jeg får prøve å dampe/blokke den og se hva som skjer.
Oppskriften var grei å følge, selv om jeg som vanlig synes garnstudiooppskriftene er litt knotete forklart og unødig lange.


Jeg har ikke funnet knapper til den enda, så passformen er kanskje litt vanskelig å se på bildet. Men det ser da ganske lovende ut?


Rundfelling gav mersmak, det tror jeg det blir flere prosjekter med fremover. Gøy å prøve noe nytt!
Jakkekåpen er ganske stor til jenta mi, og bra er det - jakka som var alt for stor for 7 uker siden er nå for liten.

På bildet har hun på seg en ribbestrikket babybukse fra Nøstebarn jeg strikket da hun enda var inne i magen.

Garn: Drops Classic Alpaca
Garnmengde 180g
Pinne nr: 4

3 kommentarer:

  1. Så fint prosjekt :)

    Strikket du buksen fra nøstebarn med nøstebarn-garn? Var den passe i størrelsen da babyen var nyfødt? Synes den er så søt, så den vurderes strekt som neste prosjekt!

    SvarSlett
  2. (beklager masse spørsmål her, men jeg ser du har strikket flere av denne buksen)

    Tror du jeg kan bruke et annet garn i stedet for nøstebarn sitt? Har du en anbefaling? (Lanett kanskje?)

    (bor et sted det ikke er nøstebarnbutikk)

    SvarSlett
  3. Lanett skulle gå fint! Jeg har brukt Gjestals babyull, jeg får samme strikkefasthet med de to. Nøstebarngarnet har jeg faktisk ikke prøvd, så kan ikke helt uttale meg om forskjellen. Men buksene jeg strikket passet fint til nyfødt, bare å brette opp på bena! Eneste - vi bruker tøybleier, så de buksene er akkurat passe nå(3,5mnd), kunne tenkt meg at de var litt bredere for oss tøybleiebrukere:)

    Spørsmål er bare hyggelig! Lykke til:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!