mandag 9. januar 2012

Barndomsgenser - herlig navn på en oppskrift!

Og det er jo i grunn en genser som fortjener et herlig navn!

Jeg har strikket denne en gang tidligere, da som en sommervariant. Sønnen min har riktignok brukt den like mye i vinter som han gjorde i sommer. Slik jeg ser det er da det bare positivt! Noterer meg også bak øret at han må få flere bomullsgensere. 


Det var litt vanskelig å velge knapp her. Etter oppskriften skal det ikke være knapp på denne genseren, men jeg liker å kunne kneppe igjen for å stenge sure vinder og annet ute fra halsen. Så, derfor måtte jeg velge knapp. Skulle den være mørkeblå, lyseblå eller mellomblå? Eller kanskje en blånyanse som ikke finnes i genseren? Nei, valget var for vanskelig og jeg endte opp med en treknapp. Treknapper gjør seg bra - de stjeler ikke oppmerksomhet på samme måte som en farget i knapp i (feil) farge. Treknapper tiltrekker seg oppmerksomhet på en annen måte - mer delikat måte kanskje`?


Garn: Drops Karisma
Garnmengde: 
Pinne nr: 4 og 3,5
Str. 1-2

4 kommentarer:

  1. Søt genser! I klare fine farger. Som en skyfri himmel en finfin vinterdag. (o:

    SvarSlett
  2. Kjempefin barndomsgenser. Og lekker knapp.

    SvarSlett
  3. Kjempe fine farger sammen - veldig fin og fresh :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!