tirsdag 24. august 2010

Nyfødte må ikke fryse på hodet...

Nei det skulle tatt seg ut! Så jeg har strikket to luer i str nyfødt. Blir vel ikke lenge de passer, men siden de er så små, så er de jo strikket i en fei.

Først ut er en djevellue fra Myk start- boka. Jeg er ikke så glad i ordet "djevellue", så syntes det var på sin plass å nøytralisere lua litt med en blomst. Blomsten er heklet etter oppskrift i nøstebarnboka.

I mangel av dukke eller babyhode å prøve luene på, så gravde jeg frem en "modell" av lekekassa til den vordende storebror.


Så har jeg strikket en kyse. Jeg er litt fersk på mønsterstrikk av denne sorten, men ble i grunn ganske fornøyd med resultatet - på tross av et par feil. Veldig spent på passformen.

Ikke helt fornøyd med bakstykke. Tolket jeg oppskriften rett, så skal det være firkantet bak. Blir spennende å se passformen på denne og
Mønster: her

Garn: Merci, hvit og papaya
Pinne: 2,5
Garnmengde: kyse: 17g, djevellue: 16g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!