mandag 28. desember 2009

Endelig ferdig!

Denne reinsdyrjakka begynte jeg på en gang i mai. Tror jeg. Så lå den og pyntet strikkekurven min frem til oktober. Da strikket jeg den ferdig, men monteringen gjenstod. Altså ble den nok en gang pynt i kurven. Det har vært en utfordring å få den ferdig. Jeg kjøpte ikke nok garn i første omgang, og fikk desverre ikke tak i samme fargeparti. Jeg måtte så strikke med en liten nyanseforskjell i grunnfargen. Etterhvert skulle det vise seg at jeg nok en gang hadde kjøpt for lite garn. Det var ikke nok til å strikke opp til knapper. Det ble altså blått ved knappene. Fungerte det også. Jakka ble faktisk ferdig lille julaften!
Siden den ble litt for stor, håper jeg at den vil passe neste høst óg.

Oppskriften fant jeg på www.garnstudio.com, og garnet er Drops merino extra fine.

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!