mandag 28. desember 2009

Bleiebukse - min første!

Jepp, jeg har da fått strikket en bleiebukse. Jeg er i grunn ganske fornøyd med den, selv om den ble noe stor rundt lårene. (Det forteller meg jo bare hva jeg skal endre på neste gang jeg prøver meg på en bleiebukse, hva?)

Fulgte ikke en spesiell oppskrift, inspirasjonen er tatt litt herfra og derfra. Gjorde et forsøk på å regne med frem til riktig masketall. Det fikk jeg ikke til. Måtte rekke opp de første centimeterne da jeg innså at den var omtrent 15cm for vid...

Bleiebuksa er strikket i dobbel tråd New Zealand lammeuld fra 123knit. Nå gleder jeg meg til å kure den og en annen jeg var så heldig å få i julegave. Ja, jeg forstår at det kan virke sært å glede seg til å kure. Men snu på det - en kuret ullbukse er jo en som kan tas i bruk!


Den ser jo unektelig bedre ut på modellen enn når den ligger flatt. Men nå er det slik at Herr Modell ikke synes noe om å stå stille. Hvertfall ikke på steder med uforstyrret bakgrunn.

1 kommentar:

  1. Synes den ble fin jeg. Bruksområdet tatt i betraktning er fargevalget idéelt.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!