tirsdag 3. april 2012

Småplukk fortjener også ære

i form av et skrytende blogginnlegg. Små føtter, hender og hoder trenger ullplagg for å holde seg varme en kald vinter eller kjølig vårdag. 

Først ut er vårlue til 3,5-åringen. Fargene er selvvalgt. Eller - nå må jeg være ærlig her og si at han ville ha rosa i tillegg til grønn, gul og blå. Jeg innrømmer at jeg er glad for mangelen på rosa i garnskuffen da poden valgte farge. For det første tror jeg ikke rosa hadde gjort seg i den farge kombinasjonen, for det andre inrømmer jeg en viss holdning som gjør meg meget tilbakeholden med å ikle gutten min rosa. Rasjonelt sett er det bare tull. Hvorfor kan jeg ta på han gul, orange, rød - men ikke lys lilla og rosa? Litt av grunnen er nok mitt hat til fargen rosa, men det meste av grunnen er nok samfunnets skyld gitt. Jeg føyer meg etter tradisjonene gitt. 




Rosa eller ei - gutten er storfornøyd!


Tidligere i vinter trengte han flere votter. Drops Alaska er supert å bruke til votter. Tykt garn som tover seg lett i bruk. Oppskriften er rillestrikkede votter fra Nøstebarnboken dekorert med én bil. Opprinnelig tenkte jeg at begge vottene skulle få dekorasjon. Mine egenskaper når det kommer til frihåndsbroderi har definitvt forbedringspotensialet. Den enslige bilen under brukte jeg en.hel.kveld. på. Det sier seg selv at jeg da gjorde mange forsøk. Men når alt kom til alt har mine manglende egenskaper og latskap ført til at 3,5åringen har lært seg forskjell på høyre og venstre. Bilen skal på høyre hånd må vite! Det hender han bli usikker, men stort sett husker han det. Med andre ord - en helt ubevisst, men genial måte å lære gutten forskjell på høyre og venstre. 


Disse sokkene strikket i Drops Big Fabel lå under juletreet i fjor. Håper de har fått varmet mottakers føtter. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!