fredag 23. september 2011

Høsten kommer - rillestrikkede votter


Med små hender i hus skal det godt gjøres å få for mange vottepar! Treåringen mister sine, de blir våte eller rett og slett blir slitt ut. Minstefrøken synes så langt ikke noe om å ha votter på hendene og gjør dermed det hun kan for å plukke de av. Det jeg prøver å komme frem til her, er at det mest fornuftige ville vært å ha minst tre par til hvert barn i samme farge. Dermed ville det ikke være så farlig om man mistet én vott her og én vott der. Får vurdere den strategien til neste år. Her har jeg nemlig brukt restegarn, og da kan man ikke belage seg på mer enn ett par i hver farge. 


Jeg har hørt mye positivt om de rillestrikkede vottene i Nøstebarnboken. Først nå fikk jeg surret meg til å strikke de. Men så genial oppskrift! Rillestrikk blir godt og varmt for små fingre uten å bli altfor klumpete, de  er et raskt prosjekt og strikket i ubehandlet ull tover de seg i bruk.

Én endring skal jeg allikevel gjøre neste gang. Snuppa skal få vesentlig lengre vrangbord. Over albuen. Minst!


Mønster: rillestrikkede votter i Nøstebarnboken
Garn: Lilla Safir, grå Lima, blå Viking Sport
Garnmengde: totalt 125g for tre par
Str: grå og lilla str 1-2, de blå er str. 3-5
Pinne nr: 3,5

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte votter du har strikket! Har lenge tenkt på å strikke de vottene selv, og kanskje jeg nå må gjøre det ;) Takk for tipset om lengre vrangbord!!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du vil være med på blogglotteriet mitt! :)

    Fantastisk kreativ brudebukett du hadde og aldeles nydelig kjole! Gratulerer på etterskudd! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!