torsdag 10. november 2011

Kan ikke bli like fornøyd med alt

I 2009 tenkte jeg at det ville være en god idé med en smal bomullsgenser til den da lille gutten min. Jeg hadde store planer om å brodere en tiger på brystet. Ideen virket veldig kul. Det synes jeg fortsatt. Første problem oppstå da jeg hadde strikket bærestykket nesten ferdig og skulle prøve det på gullgutten. Smal var den. For smal. Siden jeg ikke synes tvangstrøye på småbarn høres ut som en god idé, stappet jeg genseren innerst borterst. Forrige vinter dukket den opp i tankene mine igjen. Jeg prøvde den på den da smale fem måneder gamle babyen min. Innså at, joda, dette kan bli bra. Tanken var at da kunne hun jo bruke den sensommers. Sommer kom. Da jeg hadde fått montert på armene innså jeg at halsåpningen kanskje ikke var helt heldig. Ideen jeg hadde for den opprinnelig ble, tja, forkastet. Enda noen måneder senere sparket jeg meg selv bak og strikket opp en rullekant. Det ville jo passe til rullekanten nederst, eller hva? Det får bare være at den er litt... skjev. Men nei, helt ferdig ble den heller ikke da. Først i dag fikk jeg ut fingeren og festet de siste tre tråder som nå har ligget og ventet på meg i minst to måneder. Mon tro om den passer til våren?

Uansett - jeg synes fortsatt at fargesammensetningen er fin. Der - noe positivt måtte jeg vel skrive?



Mønster: "bommert"

Garn: Drops Muskat

Garnmengde: 217g

Pinne nr: 3

Størrelse: lengde 3 år, bredde 1 år, halsåpning 2 år. 

2 kommentarer:

  1. Hihi, en av fordelene med strikk til barn er jo at de vokser, og godt kan vokse seg inn i plagg. Å strikke noe for stort er derfor ikke noe problem (om ikke den supertjukke heldressen passer til st.hans, da, og bare da...). Men nogenlunde proposjoner er jo en fordel. Genseren SER i alle fall velproposjonert ut! og velkomposisjonert ut også! Lykke til til våren... (o:

    SvarSlett
  2. Hehe, måtte le litt her:) Artig skrevet:) Jeg ser hvertfall ikke noen skjevheter. Kule farger sammen! Jeg er for dårlig å være "dristig" i fargevalget, men jeg prøver:)Håper den passer til våren :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!