søndag 13. februar 2011

Ny hals

Det skal ikke være så lett dette å strikke hals. Dette er tredje gangen jeg strikker hals. Har strikket ulike hver gang, men er fortsatt på jakt etter drømmeoppskriften. Først strikket jeg Felisihalsen - fin oppskrift, men jeg er håpløs på å forhindre at slikt ruller. Deretter strikket jeg en sekskantet en. Sistnevnte ble nesten bra. Den har hele tiden vært litt trang over hodet - ok, det er utelukkende min skyld, jeg fikk den ikke-så-brilliante ideen å gå ned en pinnestr i halsen... For noen dager siden fikk jeg nok der jeg stod og trykket halsen over hodet på sønnen. Nå skulle han få ny hals - bære eller briste. Hadde ikke oppskrift for hende, men inspirasjonen kommer fra Nøstebarnhalsen. Synes i grunn det ble nesten bra. Nesten fordi den ikke ligger så pent på skuldrene.

Garn: Smart
Garnmengde: 35g
Pinnenr: 3,5
Noen som har noen gode halsoppskrifter å dele?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!