torsdag 21. oktober 2010

Ribbegenser - jo fler jo bedre!

Da har storebror fått seg en ribbegenser til. Det betyr at han nå har to. Jeg synes slike, tynne ribbegensere er utrolig praktiske. Vi har brukt den han har fra før sommer som vinter.
Men en ribbegenser er noe kjedelig å strikke, så da må det jo bli striper, eller? Her er det faktisk pappan som har bestemt fargesammensetningen. Han er av sorten som plukker den øverste t-skjorta i skapet og generelt bryr seg fint lite om klær. Men denne genseren tyder jo på at han kan bry seg om han vil? Jeg synes ihvertfall at det ble en fin genser med striper som passet godt sammen!
Mottaker bryr seg ikke om fargene i det hele tatt. Imidlertid så synes han det er superstas at mamma har strikket den. Det varmer et strikkehjerte og setter fart på pinnene!
Genseren strikket jeg hovedsaklig før lillesøster kom. Hadde igjen de ti øverste cm. tenker jeg. Strikking og blogging går noe saktere nå enn da jeg satt i sofaen med stor mage;)
Mønster: Ribbegenser i 2-tråds fra Nøstebarn #1942
Garn: Gjestal Babyull
Garnmengde: 166g
Pinne nr: 3
Str: 3-4


På bildet har han på seg en bukse jeg strikket i fjor høst. Den er strikket i Viking Frøya. Garnet farger litt, men fargene har allikevel holdt seg veldig bra, så det gjør ingenting. Den buksa er mye brukt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!