onsdag 22. september 2010

Endelig! Da kan babyen komme

Til den vordende storebror strikket jeg et teppe i babyull (Dale). Det har vært flittig brukt, først i vogn og seng, nå som koseteppe. Lillesøster kan jo ikke ha det noe annerledes, så underveis i svangerskapet har jeg strikket på dette. Arbeidet har gått ganske trått, det er kjedelig å strikke stort teppe på p3. Med så kjedelig strukturmønster. Men målet har hele tiden vært å få det ferdig før fødsel. Det var i grunn ferdig i forrige uke, men alt tar tid...

Jeg har strikket sjakkruter, 3masker x 3 rader. Rundt har jeg heklet to rader med staver, så gul bølgeblondekantting (heklebegreper er jeg særdeles dårlig på) Det tok meg sikkert to uker å bestemme hvilken farge den kanten skulle være i. Kjøpte først et ferskenfarget nøste, men på mystisk vis ble det visst gult. Fornøyd er jeg hvertfall! Håper frøkna blir like glad i teppe som storebror er i sitt.
Teppe måler 87x108cm. I følge vekta gikk det med 460g garn. Jeg falt litt ut av tellinga hva antall nøster angår.
Så nå babyen, kom kom!

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Nå venter vi alle i spenning:)

    SvarSlett
  2. Kjempefint teppe! Det blir deilig for den nye babyen.
    Jeg fant deg på Babyverden da jeg var innom og snoket... Jeg skjønner at du går og venter du også. Vi har termin på samme dag! Lykke til!! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!