søndag 20. februar 2011

Vinnerlykke-genser



I november var jeg jo så heldig at jeg vant give-awayen til Mamalaga Oppi premien hun hadde annonsert, fant jeg fire garnnøster og en oppskrift! Så snilt - og så spennende for meg:) Oppskriften er Garnstudios sidelengs babyjakke.
Jeg valgte å strikke den som en genser, da jeg synes det er enklest å ta på så fort babyen kan sitte. Min jente kan jo ikke det, men nå har jeg strikket genseren/jakken i str 12-18mnd. Såvidt jeg kan bedømme, så ble den nok litt for kort for å passe en halvannetåring, men passer sikkert supert om noen måneder og utover høsten!
Jeg lagde en halsåpning i overgangen mellom kropp og erme. Planen er å hekle hemper til knappene. Jeg må bare få tak i noen passende knapper først.
Jeg har igjen kanskje ti meter av det grønne garnet, så garnmengden var iskald beregning.

Fargene er gjengitt best på det nederste bildet.

Garn: Gjestal Nagano (utgått)
Garnmengde: 159g
Pinne nr 3

1 kommentar:

  1. Så kul den ble som genser! Håper de knalle fargene falt i smak :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!