søndag 9. mai 2010

Sommergenser (for sommeren kommer vel?)

Jepp. Jeg er en innbitt ulltilhenger, men det kan jo bli litt varmt med hjemmestrikkede ullgensere. Men,skal man dømme sommeren etter været som har vært sålangt, blir det store muligheter for ullgensere i sommer...
Jeg er igrunn ikke så glad i å strikke i bomull, synes det er fryktelig vanskelig å få det jevnt og pent! Ikke kan jeg dampe heller, siden det er litt akryl i garnet.




Jeg er sånn passe fornøyd. Misfornøyd med fellinger, halsen. Men superfornøyd over at den er ferdig. Det gikk fort å strikke denne- men jeg har liggende en bomullsgenser som ble alt for liten...

Den er strikket i Drops Cotton Light, på p nr. 2,5 og 4.
Mønsteret er basert på en vanlig raglanoppskrift i et hefte fra Sandnes. Men siden mønsteret var for Mandarin petit, så måtte jeg regne om masketallet litt. Og det gikk faktisk bra! Genseren passer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en liten kommentar!